söndag 8 maj 2011

Smärta är svaghet som lämnar kroppen.

har jag hört militärer säga. Jag kan inte riktigt hålla med. tillexempel när jag tränar, om humöret är rätt och man har geisten, så kan smärta vara nånting bra. Inget får mig att fnittra så mycket som en rejäl dos smärta i tex axlarna eller magen efter 3-4 tillsynes ändlösa set med ett enda syfte - att mörda muskeln så den förstår att den måste växa till nästa gång, annars kommer den dö på riktigt.
i detta läge är smärta verkligen inte svaghet som lämnar kroppen, helt ärligt, det är tvärtom. För trötthet är det enda jag har kvar i kroppen.
Det är styrka, styrsel och kontroll som lämnar kroppen. Så nästa gång du hör någon säga det felaktiga, gör världen en tjänst, berätta sanningen.
Ju fler som känner till den, desto bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar