söndag 8 maj 2011

Podcast

Jag har nyligen upptäckt podcasts. Jag har fortfarande mycket att lära om det antar jag, men det lilla jag hört har hittils roat mig massor.
Jag får väl pinsamt nog erkänna att det första jag fastnade för var Magnus Betnér på Bandit och hans podcasts, eller, egentligen är det ju bara återsänd radio, inte äkta pod. Men ändå.
Sen gick jag på det lite tyngre Joe Rogan. Lysande amerikansk ståuppkomiker, som väl tyvärr är mest känd som programledare för Fear Factor, men för mig är han komiker och boxningspresentatör numero uno.
Han talar med lite kompisar och gäster om diverse ämnen. Jag har otroligt kul. Har även nyligen fastnat för två andra, Filip och Fredrik. Jag är på ett sätt lite trött på dom, men i podsändningar, så kan de ha helt fria tyglar och då blir det fan roligt, på samma sätt som Joe flippar ur på ämnen gör dessa svenskar samma sak.
Och som sagt var, jag är ju nybörjare, så jag hinner säkert hitta flera bra och intressante sändningar, men även trista och menlösa.
Har länge tänkt att man själv skulle spela in och sända saker, i stil med denna menlösa blogg, inte för att jaga lyssnare, precis som denna blogg inte skrivs för att läsas av 200.000 människor, utan för att jobba på mina egna färdigheter, men än så länge så e jag lite för osäker på vad man ska kunna prata om, jag kan absolut flyta ut i ämnen och göra obskyra liknelser och skämt. men det får allt vänta.
jag får jobba vidare med denna blogg och försöka hitta min stil och bli intressant. Eller rolig, eller nåt..
Nu ska jag lyssna lite på Joe igen. så vi ses..
Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar