söndag 22 maj 2011

Kåta präster

Står (igen) i tidningen om präster som begår sexbrott mot unga på olika sätt, som festar med dem på konfirmationen och andra udda saker som minst av allt kan ses som Fel.
Nu kommer det ju höjas några röster om att pedofilpräster måste bort och att präster är äckliga. och sen kommer svaret, att det inte är alla präster som beter sig så, så man ska inte döma alla efter några få svarta får.
Jag kan hålla med om det på ett sätt. Det är klart att det inom alla yrkesgrupper finns några som kanske inte bör vara där. Som brasse skulle ha sagt- Fel fel fel fel!
Men här kommer min andra åsikt in. Att om det är någon yrkesgrupp som Fan I Mig borde vara felfria, så är det väl åtminstånde de som säger sig stå snäppet under Gud själv. Om en präst kan döma andra till helvetet för olika små saker, så är det ju väldigt lustigt hur slappa de (läs- katolska kyrkan) är och har varit med pedofiler i de egna leden.
En polis är en människa som oss andra och kommer med stor säkerhet kunna begå ett brott om han har den läggningen, precis som en kassörska på konsum eller en läkare kommer kunna göra något fel. Men prästen, som ska föreställa moraliskt högre än oss andra, han (eller hon) är ju en person som man under alla omständigheter måste kunna lita på. Vem kan man väl lite på om inte en person som sprider guds kärlek och kunskap?
Själv är jag ju ateist sedan barnsben, så jag var själv aldrig i någon sorts riskgrupp för att bli tallad på av en präst, men det finns ju de som är det.
Vad samhället måste göra, med dessa ungdomar och med kvinnor överhuvudtaget, och såklart de män som blir våldtagna, är att visa att samhället står på deras sida och hjälpa till. Att tro på den som säger att Fader Gustavsson lät sitt tredje pekfinger hälsa på sin prostata, eller att en kvinna full eller nykter blivit utnyttjad sexuellt, eller tro på att en man faktiskt kan bli utnyttjad sexuellt av en kvinna. Men... återigen, jag skäms över att tillhöra en art som är så självförnekande, så hatisk mot sig själv att den inom en nog överskådlig framtid kommer decimera sig själv. eller nej, decimera betyder ju som namnet säger, att minsta med tio procent, mänskligheten kommer göra närmare tvärtom..
Att skoja om våldtäkt och pedofili ses ju rätt förbjudet, förbannat kul kan det vara om det görs på rätt sätt, om det görs på fel sätt.. så.. så e det bara inte roligt. Och de som tycker att det är fel, de får väl tycka det. Jag brukar säga att jag börjar bry mig när samhället gör det. Om en kvinna som blivit våldtagen på fullaste allvar får frågan - hur många sexuella partners har du haft. Så är ju det i sig ett mycket osmakligare skämt än jag nånsin kan hitta på.
Så länge en präst (man av gud) som för in sin glädje pinne i någons bakdörr, eller ens bara lägger sin hand på någons halvt utvecklade bröst och hans straff blir att bli förflyttad, så kan jag skoja om precis vad som helst, hur grovt som helst, för skämtet kommer fortfarande aldrig ens i närheten av verklighetens grovhet.

En sak som är bra med dessa kåta präster är ju ivarjefall en sak. de får mig att börja hoppas att gud finns. så att när de dör, så hamnar de nånstans varmt och svavelosande och de kommer bli knullade av olika kaktusar i evighet av de barn de utnyttjat, som tagit livet av sig.
Så baserat på det, kan det vara så att gud jobbar på oförklariga sätt? Att Pedofilprästerna är satta på jorden för att få fler att tro på gud? Jag hoppas verkligen inte att så är fallet. För jag skulle verkligen tycka att kostnaden för den vinsten är alldeles för stor för att kunna acceptera.
Vad ska man då göra med dessa mänskliga monster som lämnar mänskliga vrak efter sig? Tja, säg det, vissa säger -kula i huvudet, andra - inlåsta på livstid. Och vissa säger - medicinering. Svaret ligger nog nånstans i mitten av denna triangel av lösningar. Men vem är jag att komma med en åsikt? Som jag ska, jag tar en ställning, när jag känner att staten och lagboken  (och kyrkan) tar dessa ting på allvar, tills dess, så kommer jag skoja hej vilt om pedofili och präster som låter konfirmander och korgossar smaka lite mer än jesu lekamen.
Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar