fredag 27 maj 2011

Lediga dagar

Saker att göra på mina lediga dagar:
Städa.
Diska.
Tvätta.
Handla.

Detta var de saker som måste ske efter en veckas jobb, saker man inte hunnit med. Sen följer de saker som man vill göra.

Försöka vila.
Kanske kolla nån film.
Försöka träffa flickvän
Träffa vänner.
Träna.
Etc

De sistnända sakerna brukar dessvärre bli någonsorts mixmax av saker man måste välja några som man kanske kan hinna med.

Idag är en sån ledig dag. Men den blev inte ledig, en kompis på jobbet ville hellre åka båt i greklands skärgård. Så jag ställde upp och tog ett pass. Man e allt en hjälte.
Så nu måste jag göra allt det ovan nämnda på två dagar istället för tre. Jag som inte ens brukar hinna hälften på mina lediga tre dagar.
Vilket även är ett av många skäl till att jag avundas och förundras av mina vänner med barn, som hinner med typ allt, plus barn. Antar att man lär sig när man hamnar där.
Men barndelen är något jag inte planerar lära mig. Så jag får väl fortsätta mitt liv ovetandes om hur man unyttjar tiden till fullo.
Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar