tisdag 21 juni 2011

Semestertider

Upptäckte precis att Juni snart är över. Nu låter jag sådär svenskt pessimistisk, jag vet, men det är bara ett faktum tagen från min verklighet.
Jag fick ingen semester 2010, av den enkla anledningen att jag vikarierade för vår Personalansvarig, och kände att jag hade aldeles för mkt jobb. Så jag tog den semestern nu i mars. En månad i centralamerika. Det var inte illa alls :)
I år, blir det därmed lite mindre semester för att jag redan är utvilad. Men om två veckor, så har jag två veckor semester. Som kommer spenderas på landet. ska bli härligt. Men saken som jag började med, är att det gått så fort. Som alltid så är vintern så lång och verkar aldrig ta slut, medan sommaren bara säger poff.
Jag är snart 40 år, och jag verkar aldrig vänja mig. Som de flesta antar jag.
Det var två veckor, sen jobbar jag två till och sen tar jag ledigt en vecka till.
Vilket lämnar 2 veckor till senare i höst eller nåt annat skoj.
Vad vill jag hitta på? Inte en aning. Kanske en sistaminuten på egenhand. Så kan jag sola och skriva på min bok. Det skulle nog vara det jag behöver mest av allt.
Men tills dess, så e det bara slita som ett djur.
My work is never done!
Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar