torsdag 30 juni 2011

The Being of Me

Att vara mig är ingen lek. Jag är ovanlig och svår att likna. Jag har egenskaper som få människor har, som medkänsla ochempati, men samtidigt inte svårt för att bry mig noll om någhon jag inte tycker förtjänar det.
Alla mina starka och svaga egenskaper är saker som förstärks av varandra. Komplext är bara förnamnet.

Jag behandlar både mig själv och andra, så som jag vill att de ska behandla mig. Ibland är jag på, ibland av, allt beroende på humör.
Jag blir väldigt sällan arg, men kan bli väldigt irriterad när folk beter sig illa. Allra helst när folk beter sig illa mot mina nära och kära, mig själv spelar det inte så stor roll.
Jag försöker ibland att inte ta så mkt plats, att vara tyst. Ibland är min högsta önskan att inte ens märkas. men ibland kan man inte rå för det.
Jag gillar riddare och soldater. Jag är lite romantisk på det viset. Jag gillar inte riddare och soldater för att de dödar folk och saker, jag gillar just den romantiska biten av det. Att stå för något annat, något högre, att ha ett nobelt syfte. Att finnas för någon annan och lägga sitt liv utan eftertanke.
Ungefär av samma skäl som jag tycker (trots allt som skrivs) om kungahuset. Jag gillar kungen. Inte ur egenskap "född att styra och kungahuset ftår för medeltida förtryck" etc, utan mer för just det romantiska skimret. "-for you my lord" och sen rider sir Lancelot bort i horisonten.
Jag anser att dödstraff inte är helt fel ibland. Jag kan anse att män som misshandlar kvinnor borde låsas in på livstid och under denna livstid få behandling och medicin för det. Jag skulle tillåmed kunna tycka att en man som misshandlar en kvinna, och förföljer henne och hotar henne, faktiskt skulle kunna få dödstraff bara för det, varför? För att det kommer ju med stor chans ändå sluta med att han slår ihjäl den flickvännen, och kanske nästa. Och att byta en människas liv mot två tre andra, är i mina ögon inte helt fel.
Jag tycker att det är ok att vara politiskt inkorrekt. Jag tycker att ord som invandrare är onödiga. För vi är ju alla människor. Om det skulle vara så att det finns invandrare som är onda (jag tänker tex på polisens offentliga brev där de varnar för sydamerikaner..) så kan jag ju bara slänga fram saker som - Mattias Flink, Thomas Quick, Tony Ohlsson är ju personer som ses som några av de ondaste vi haft i vårt land, och de är ju faktiskt svenskar.
Så även det är något jag hävdar med brinnande hjärta, att människor som är emot, mångfald som det så fint heter, kan brinna i helvetet.
Vad mer är bra och ofelbart med mig? Massor. Typ allt. Tillåmed mina svagheter är ju awesome.
Om gud fanns, och hade haft en plan, så hade jag varit, inte piken, men ivarjefall en av höjdpunkterna i människsans hittills korta historia. Det är nästan synd och skam att jag inte vill ha barn. Mina gener är ju som gjorda för att föras vidare. Men man ska ju stanna när man e på toppen som man säger. Så här stannar det perfekta.
Och lika bra är det, för jag är inte helt säker på om mänskligheten förtjänar mina gener. På den fronten är jag lite egoistisk.
Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar