måndag 19 augusti 2013

Homosexualitet

Jag har på facebook länkat helt vilt den senaste tiden till länkar ang vm och os i ryssland. Och hetsen mot homosexuella, förlåt, HBT personer. Jag kan tyvärr inte säga att jag gör det för att jag kämpar hårt för HBT´s personer rättigheter och allt sånt. Den enkla sanningen är bara att jag står upp för rätten för ALLA människors rätt till kärlek. Och såklart rätt att skaffa barn och gifta sig och allt sånt där. Jag minns inte var jag läste det, men någon sa att om något känns tvetydligt så ska man byta ut namnet på dem som pekas ut, mot judar. Känns det ok efter det, så är det nog ok. Tex- homosexuella är människor med en annan läggning, inget annat/ Judar är människor med en annan läggning, inget annat : detta kändes ju rätt ok. Ex2: homosexuella ska fängslas om de offentligt visar sig./ Judar ska fängslas om de offentligt visar sig. : detta kändes ju på en gång fel. Med andra ord så är det fel. Ryssland (läs: Putin) har ju fan fått nåt hjärnsläpp. Men vad ännu värre äe att omvärlden inte verkar bry sig det minsta. Det enda vi sett hittils är an tjej som målat sina naglar i regnbågsfärgerna. Ett litet upptåg som utan medias hjälp Aldrig ens hade uppmärksammats. Ok, nu var det två ryska idrottare som pussades på pallen. Det kallar jag att ha stake! eller att ha klitoris!! Amsterdam sätter upp regnbågsflaggor inför putins besök. Det är också vad jag kallar respekt! Sverige skulle ju aldrig våga göra något mot det gamla sovjetmonstret. Jag önskar inget hellre än att se något sådant från svenskt håll. För att osammanhängande avsluta: Det handlar inte om homosexuella rättigheter i mina ögon. Utan om mänskliga rättigheter. IOC eller vad de heter, borde snarast säga att ryssland inte får ha os, och flytta det till ett land där de tror på mänskliga rättigheter. Och såklart där homosexuella får synas och finnas till. Och nu talar jag inte om att ge kina ett försök till... Synes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar