måndag 20 augusti 2012

Hur 17 hinner man blogga varje dag?

Det är nu väldigt länge sedan jag skrev något. Jag har ju inte direkt nån som följer mig, så det är ju inte så att jag gör någon besviken. Men ändå.
Jag startade ju bloggen med grund tanken på att lite skrivande ska leda till mer skrivande. Men om jag inte skriver ens lite, så kommer det ju aldrig kunna leda till några storverk.

Hur tar man sig då i kragen? Inte en aning. Jag har tagit upp detta allt för ofta i min lilla blogg. Men det är nog för att det faktiskt är ett problem. Ett stort problem.

Det är så ofta som jag vill skriva, men varje gång jag sätter mig, så bara försvinner känslan rakt ut genom nåt fönster.
Kan det vara så att jag har ADHD? Jag ställer frågan för att en bekant som är 25 ska på ett test för ADHD, jag har själv tänkt tanken men varit osäker på hur man gör det. Och vem skulle väl ta en 40 åring på allvar om han säger - har jag ADHD?
Det är ju inte så jag försöker bli sjukskriven eller så. utan bara en önskan om att få nån sorts klarhet i varför jag inte kan fokusera och/eller slutföra saker. Det och en massa andra småsaker.
En förklaring på varför skoltiden var så som den var helt enkelt.

Vad e botemedlet? Finns det nån? piller kanske. Jag gillar inte piller. Får äta massa B vitamin istället kanske. Det sägs vara bra :)

Jag måste säga att jag just nu är ganska förvånad, jag har hållt mig på spåret runt samma ämne, det är stort. Men det har också krävt sitt pris, att stanna upp, tänka, och fokusera. Det är fan så svårt.
Vem vet. om man får fart på detta, så kanske man tillåmed skulle våga sig på nån sorts kurs i något. Språk kanske.
Det är en sak jag velat jätte länge, men inte gjort av två skäl- jag tar inte tag i det och att jag är rädd för att jag inte kan fokusera. Enda gången jag kan koncentrera mig hyfsat är när det är ett ämne jag verkligen gillar, men inte ens då kan jag hålla skärpan särskilt länge, plötsligt har jag flytit iväg likt Alice i underlandet.

Så.. ja..  om man skulle försöka ta tag i något då.. :)

Vi synes..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar