tisdag 12 april 2011

Mitt Nya Liv

Detta blir en liten presentation av både mig och vad som kan komma att skrivas här. På frågan om jag verkligen förväntar mig läsare- så måste jag svara Nej. Det finns tyvärr allt för många bloggar för att nog ens nå en. Men lika glad för det är jag, för detta är mest ett sätt för mig att hålla liv i skrivandet. Så jag inte torkar ihop och glömmer hur man formulerar sig, försöker vara putslustig eller bara lägga fram en massa fakta på ett sätt som inte får folk att vilja hänga sig.
Igår gjorde jag något som jag nog aldrig gjort förut. Jag lyckades på rätt kort tid formulera en idé från början till slut. Vem är nu jag undrar någon, som inte ens kan formulera en idé? Sitter jag inspärrad? äter jag med hakklapp och får bara äta själv om jag har en sked av mjuk gummi? nej, nej och nej faktiskt.
Jag får börja lite från början. Jag har i många många år skrivit manus av olika slag, tv, film, teater och även poesi och böcker. Min största svaghet är, inte brist på talang som nu någon tänker (eller kanske, jag vet inte själv..) utan min största brist är Förmåga att fullfölja. Jag har hårddiskar och pappershögar fulla med påbörjade idéer och halvfärdiga manus och en versiga sånger och.. ja, jag tror ni förstår hur resten av sången går.
Men! hör och häpna, igår så skrev jag ner, nästan utan att blinka, en 3 sidig synops för en film som kan bli lysande. Nu hänger dock allt på mig att jag ska ta tummen ur, lyfta samma ända ur vagnen och allt vad man nu gör, för att få mig själv att skriva klart åtminstånde en produkt innan jag om ca 30 år tar ner skylten.
Handling? nej nej, så lätt kommer ni inte åt mig. Jag tänkte sitta på så mkt som möjligt ett tag till för att inte förstöra det bräckliga train of thought jag har för detta.
Planen- Planen föddes faktiskt lite när jag läste nån författare som berättade att han tackade Kungliga Biblioteket här i stockholm. för att han kunnat sitta där och fullfölja sitt projekt. så jag tänkte göra exakt likadant. På mina lediga stunder kommer man se mig sitta under flitens lampa vid en bänk på detta Majestätiska Bibliotek mitt i Sthlm. Troligtvis lyssnandes på musik i medhavda hörlurar.
Innebär allt detta att jag kommer sitta och skriva en massa blaj om hur mitt "hemliga" manus går? nej nej inte alls. Jag har många små intressen som säkert kommer att dyka upp då och då. Tex religion är ett av mina favorit ämnen, men även bara dagliga iaktagelser och tankar.
Och här borde jag väl då försöka komma på någon klatschig avslutningsreplik som kan bli mitt varumärke. men tyvärr kan jag inte komma på något. Så jag lämnar det till framtiden.
Tills dess- Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar