onsdag 13 april 2011

Kan man vara mer ur form?

Man är lite av en sorglig version av en människa. jag är stel och obekväm. och igår gav jag mig ut på ett löppass i mörkret. och jag var nära att kolapsa.
det enda som höll ihop mig var Runkeeper (http://www.runkeeper.com/) appen i min Iphone. det är så bekvämt att var femte minut höra denna kvinnoröst  som på engelska läser upp hur långt jag har sprungit och vilken snitthastighet jag håller. springandet blir lite roligare då. och det är precis vad jag behöver, göra springandet Roligare. för jag tycker oss emellan att det är tråkigare än att se färg torka, för att använda ett gammalt uttryck.
bra musik och runkeeper så e jag snart i fin form.
Att jag sen har krampliknande smärta i mina vader och överallt just nu, det är en annan femma. för det är ju som jag ser det - den smärtsamma belöningen för att ha rört på sig.
Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar