torsdag 3 november 2011

Jag hade den bästa bloggen nånsin i huvudet.

Men nu, när jag, ca 4 timmar senare, har chansen att skriva ner den... Så minns jag inget. Inte ens ämnet. So much for Pathos hey?
Får sitta och klura lite och återkomma när minnet vaknar.

Jag har skrivit en hel del småbloggar, som jag suddat ut. För jag flyter ut från ämnet. Jag vet verkligen inte hur fan jag ska lyckas hålla mig på spåret när jag väl börjar rabbla.

Har varit rätt inne på människans egoism. Hur vi tex bara tar å tar, men inte ens ger tillbaka våra kroppar när vi dör. De eldas upp. Vår avföring eldas upp. Våra sopor eldas upp. Det enda vi ger tillbaka till naturen, är saker som antingen är för farliga för att elda upp, eller som helt enkelt inte brinner.

Löven som faller, och ska bli ny jord och lite energi till trött jord. De samlar vi upp och eldar upp de med.

Sånna saker har jag kontemplerat över sista tiden. Men min bästa blogg, handlade inte om det alls. Tror jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar