fredag 12 augusti 2011

The Lord God and how his minions fucked him + tankar

Är en titel på en bok jag vill skriva. Men får se om jag orkar ta mig tid.
De flesta tänkande människorna vet väl allt detta redan men det är väldigt få som bryr sig. Vilket är självklart.
Om jag inte berörs av påvens kondompolitik, varför bryr jag mig? Särskilt då jag är ateist.
Svaret får bli - För att jag hatar hyckleri. Jag kan säkert vara en liten hycklande lögnare från gång till gång, men skillnaden på mig och en präst, biskop eller tillåmed Påve, är att Jag har aldrig hävdat att jag är Guds ställföreträdare, och jag har inga mängder av folk som lyder mina ord. Det har påven. När han säger att kondomer inte skyddar mot aids, så lyssnar folk. Om jag säger att kondomer inte skyddar mot aids, så fnittrar folk och går vidare.

Tv evangelister i USA är också något jag avskyr. De som säger saker som - Gud sa att jag måste få ihop $1.000.000 annars kommer han döda mig. Behöver jag säga att icke namngivna tv präst fick in Mycket mer än så? De stackars (dumma idioterna?) skevt troende amerikanarna öppnade sina plånböcker hejdlöst och vräkte pengar över honom.

Varför anklagar jag då tex dessa två personer för att vara hycklare? Jo enkelt, de säger sig föra guds talan, folk lyssnar och följer. Och de missbrukar detta till max. Påvedömet har i 2000 år betett sig som svin. Den som vill säga emot kan bita sig i tungan. Det finna allt för mycket dokumenterat, mycket tillåmed av kyrkan själv. Kyrkan har förstört och dödat så mkt och många människor att det borde kallas för folkmord. (vilket det faktiskt gör i vissa fall)
De säger sig föra guds talan, men de löever inte riktigt som de lär. Påven känner till hur präster våldtar barn och väljer att titta åt andra hållet, påven var medvetn om tyskarnas judeutrotning, men valde att titta bort, påven rensade ut ett helt folkslag för att de hade en annan syn på kristendom än katolikerna. Katolik, den Allmänna tron, till för alla (det är det det betyder) rensade ut Gnostikerna, sanningssökarna (de trodde att kunskap var vägen till upplysning och himmel).
Ett citat som många nog hört i olika filmer då och då, kommer från 1200 talet då den dåvarande påven gav order om utrotningen av Gnostikerna (Albigenserna, som levde i området som nu är norra italien, södra frankrike) fick frågan- "hur ska vi se skillnad på oss och dom?" Svarade - "Döda alla, gud finner de sina."
Att en sån person kan samtidigt säga att gud älskar alla. Det är Galet hycklande.
Att en amerikansk tv evangelist säger att homosexualitet är fel, och sen avslöjas när han sniffar kokain från en manlig prostituerads rygg medan han pumpar honom och ger honom en reacharound, det är hyckleri i världsklass!
En sån människa förtjänar nästan att avrättas mer än en person som skjutit nån i ett bankrån.

Jag skulle kunna fortsätta skriva massor. Men mitt problem är som vanligt att hålla mig på spåret.

Ateist. Varför bryr sig en ateist om troende? Enkelt även detta. Vi lever i en värld full av religion. Så jag ser det som en självklarhet, ett måste att vara insatt i alla sidor.
Min ateism är av det äldre slaget. Jag har valt att inte tro på Den guden som kallas Jahve, Jehova, YHWH, Allah etc. Det finns Deister som tror att gud skapade världen och sen lämnade oss ifred. Det finns Teister som tror att gud startade allt och fortfarande styr och kräver våra böner. Sen fanns det (i mina ögon - de tänkande smarta) Ateisterna. Som inte tror att gud styr nånting. Mer om detta i en annan blogg.

Hycklare. Jag önskar ibland att Gud ska finnas. Och att han plötsligt en dag ska få nog och skicka ner de fyra ryttarna och göra en Sodom och Gomorra på oss. Att rensa ut de som ljuger i hans namn. De som rent ut sagt drar hans namn i skiten. Mördar, dödar, stjäl och ljuger för personlig vinning i Guds namn. Dessa människor vore ju Hysteriskt kul att titta på när Gud radar upp dessa ute på torget i tex VatikanStaten och bara wastar dem en efter en med ett nackskott. Ok, inte Gud själv, men Gabriel eller nån av hans hejdukar.
Döden sitter på sin blekgula häst och petar på folk och fnittrar när de faller livlösa ner. Uppe i nåt torn har påven gömt sig och sitter i sitt eget piss och gråter för att han vet att det snart är hans tur. Efter en sån utrensning så skulle jag kunna tänka mig att ta bort A:et i min tatuering så den sedan lyder Teist. Vore så värt det!

Är jag själv inte rädd för att bli utrensad om nåt sånt händer? HAHAHA nej. varför? Jag har Aldrig sagt- Jag ska följa guds regler, och sen brytit mot dom. Jag är ren. Jag har hållt mig borta från det där sen jag kunde tänka självmant. Jag är inte döpt eller konfimerad (tack mamma och pappa) Mina föräldrar är inte gifta, så jag är en liten hednisk bastard. And i love it!
Så om något kommer ske, så är det snarare mig han kommer att be om hjälp.
Då, skulle jag utan att blinka ge mig ut i världen med änglarna och rensa. Utan att blinka.
Skulle jag tro på Gud efter det?
Nej, jag skulle veta att Gud finns. Men jag skulle fortfarande inte välja att leva efter hans eventuella regler.

Vilket  leder mig in på den sista strofen i min tröttsamt långa blogg. Guds regler. Är ju egentligen Påvens regler. Ända sedan Påven på 400 talet plötsligt bestämde sig för att han inte längre var Pauls ställföreträdare på jorden, utan Guds ställföreträdare. Så är det han och hans likar som sagt vad gud har sagt. Och straffat folk efter sitt eget nöje. Inte okej.

Med andra ord. Gods minions fucked him. And God should be pissed. But he´s not..

Go Atheism!

Ha det!

Ha det!

Jag vill här här passa på att be om ursäkt för att jag är så patriarkalisk och nämner Gud som en Han. Jag gör inte detta för att jag anser att det är en han, bara ett val jag gjort, jag kan skriva Hon nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar